Leveransinformation

Fri frakt

På Kitchentime.se erbjuder vi dig att handla fraktfritt. Vi har en minimiorder på 150 kr, för beställningar under det beloppet tillkommer en hanteringsavgift på 39kr för att täcka administrationskostnader.

Beroende på storleken på det du beställer kan leverans komma att ske direkt till din brevlåda, men oftast till ett utlämningsställe.

Från 1 dags leveranstid
För att kunna erbjuda ett så brett sortiment som möjligt jobbar vi med flera olika lager, därför kan leveranstiden skilja sig åt mellan olika varor. På varje produkts informationssida hittar du information om den specifika produktens leveranstid. I de fall då du beställer flera produkter kommer dessa att levereras tillsammans och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller. Till vissa orter i de norra delarna av Norrland samt Gotland kan någon extra dag tillkomma i leveranstid.

Om det skulle uppstå försening som gör att vi inte kan hålla den utlovade leveranstiden så kommer vi att kontakta dig och du har rätt att avbeställa din vara. Du har alltid full rätt att ångra din beställning och 365 dagars öppet köp. Vi använder i första hand PostNord och Schenker för transport av våra leveranser och du kan själv välja transportör och leveransmetod i kassan. Så snart din order har blivit packad så får du ett e-postmeddelande med information om din leverans.


Returpolicy
Vi har alltid fraktfria leveranser till dig som kund på Kitchentime, och du har alltid rätt som kund att returnera en vara inom 365 dagar. Vid retur gäller dock att du som köpare står för returfrakten.  Vid returer ska produkten vara oanvänd och i oförändrat skick, samt ha alla manualer (om sådana finns) och kartong kvar. 

Vid godkänd retur returneras hela produktens kostnad. Du kan välja att få en digital fraktsedel till ett självkostnadspris, 80 kr. Kostnaden för returfrakten kan då dras från det återbetalningsbara beloppet. 

Vill du anmäla ett återköp eller ett byte, gå till vårt returformulär.

 
Reklamationspolicy
Om du har råkat ut för en defekt produkt så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid kontaktar kundtjänst när du vill göra en reklamation. I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt. 

Har du några frågor kring din leverans är du varmt välkommen att höra av dig på antingen kundtjanst@kitchentime.se, 018-800 80 01 eller via vår live-chatt.