Leveransinformation


Fri frakt

På Kitchentime.se erbjuder vi dig att handla fraktfritt med PostNord och Instabox på beställningar över 150 kr. För beställningar under 150 kr tillkommer en fraktkostnad på 39kr.


Leveranstiden varierar beroende på produkt

För att kunna erbjuda ett så brett sortiment som möjligt jobbar vi med flera olika lager, därför kan leveranstiden skilja sig åt mellan olika varor. På varje produkts informationssida hittar du information om den specifika produktens leveranstid. I de fall då du beställer flera produkter kommer dessa att levereras tillsammans och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller. Till vissa orter i de norra delarna av Norrland samt Gotland kan någon extra dag tillkomma i leveranstid.

Om det skulle uppstå försening som gör att vi inte kan hålla den utlovade leveranstiden så kommer vi att kontakta dig och du har rätt att avbeställa din vara. Du har alltid full rätt att ångra din beställning och 365 dagars öppet köp. Vi använder i första hand PostNord för transport av våra leveranser och du kan själv välja transportör och leveransmetod i kassan. Så snart din order har blivit packad så får du ett e-postmeddelande med information om din leverans.


Samma-dag-leverans

Samma dag leveranser erbjuds idag till vissa städer med Budbee och Instabox. Du kan enkelt ta reda på om vi levererar till just ditt postnummer genom att lägga en lagervara i varukorgen och knappa in ditt postnummer i kassan. Fraktalternativet dyker då upp om det är valbart.


Hemleverans

Vi erbjuder fri hemleverans med PostNord MyPackHome över 1299 kr och Budbee på beställningar över 150 kr. 
PostNord MyPackHome: En fraktkostnad på 69 kr tillkommer vid beställningar under 1299 kr.
Budbee: En fraktkostnad på 59 kr tillkommer vid beställningar under 150 kr.


Returpolicy

Du som privatkund har alltid rätt returnera dina vara inom 365 dagar. Vid retur står du som kund för returfrakten och produkten skall vara oanvända och i oförändrat skick, ha alla manualer (om sådana finns) samt originalkartong/pall kvar.

Vid godkänd retur returneras hela produktkostnaden minus returkostnaden.

69 kr returfrakt för ombudspaket
149 kr returfrakt för hemleveranser

Vill du anmäla ett återköp eller ett byte av ombudspaket, Instaboxpaket eller Budbeepaket gå till vårt kontaktformulär och välj ärende ”retur”. En digital fraktsedel skapas som du skriver ut och lämnar enkelt in hos ditt närmaste PostNord-ombud.

Vill du anmäla ett återköp eller ett byte av hempaket, kontakta vår kundservice på tel 018-800 80 01.

Vänligen notera att ångerrätt ej gäller för företag eller organisationer samt vid specialbeställda/skräddarsydda produkter, ex. måttbeställa mattor eller produkter som tillverkas på beställning.

 
Reklamationspolicy

Om du har råkat ut för en defekt produkt så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid kontaktar kundtjänst när du vill göra en reklamation. I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt. 

Har du några frågor kring din leverans är du varmt välkommen att höra av dig via vårt kontaktformulär, eller på tel 018-800 80 01. Telefontid: mån-fre kl 10-15.